خریدار پرینتر دست دوم

پرینتر، یکی از پرکاربردترین، دستگاه‌های جانبی کامپیوتر است که همانند هر وسیله مشابه دیگری، به مرور زمان، کهنه، مستهلک یا خراب می‌شود. از طرفی هم‌زمان با ساخت رایانه‌های جدید، وسایلی مثل پرینتر نیز به نوبه خود پیشرفت کرده‌ و شاهد به بازار آمدن نمونه‌های جدیدی از این کالا هستیم. این دلایل باعث می‌شوند که برخی افراد به فکر فروش دستگاه کارکرده خود افتاده و در جستجوی خریدار پرینتر دست دوم باشند.

مهم‌ترین چالشی که برای فروشندگان دستگاه دست دوم پیش می‌آید، یافتن خریداری منصف است. در واقع افراد تمایل دارند، با فرد یا مرکزی معامله کنند که حتی بابت خرید پرینتر خراب و سوخته نیز قیمت نسبتاً معقولی پیشنهاد دهد. در این نوشتار با چنین مجموعه‌ای آشنا خواهید شد.

خریداران دستگاه پرینتر دست دوم چه کسانی هستند؟

مهم‌ترین سؤالی که ذهن هر فروشنده را به خود مشغول می‌کند، این است که خریدار دستگاه پرینتر کار کرده، چه کسی است؟ در یک پاسخ کلی می‌توان گفت که برخی افراد، بودجه کافی برای تهیه پرینتر نو ندارند؛ از طرفی میزان استفاده آنها از این وسیله چاپ، کم است؛ به همین دلیل خرید دستگاه دست دوم را ترجیح می‌دهند؛ اما معمولاً یافتن چنین اشخاصی دشوار است؛ به همین دلیل برخی افراد، سمساری‌ها یا مغازه‌های فروش اجناس دست دوم را به عنوان خریدار انواع پرینتر کارکرده معرفی می‌کنند.

اگر در طول زندگی خود به سمساری مراجعه کرده، یا با دوره‌گردهای خریدار کالاهای دست دوم، سروکار پیدا کرده باشید، این افراد را به عنوان خریدار پرینتر دست دوم انتخاب نمی‌کنید؛ چرا که چنین اشخاصی، اصطلاحاً تنها به فکر جیب خود هستند و در اکثر مواقع، قیمت واقعی کالا را پرداخت نمی‌کنند. ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم.

بهترین خریدار پرینتر کار کرده

خوشبختانه در حال حاضر مجموعه‌ای وجود دارد که در حوزه خرید لوازم دست دوم و ضایعات فعالیت می‌کند. این مرکز معتبر، خریدارِ نام دارد و بخشی از فعالیت تجاری خود را در سایتی با همین نام انجام می‌دهد. سایت خریدارِ، خریدار انواع پرینتر استوک، کارکرده، خراب و حتی سوخته است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل معرفی مجموعه فوق به عنوان بهترین خریدار پرینتر دست دوم، بررسی کارشناسانه محصول و اعلام قیمت معقول مورد رضایت مشتری است. ارائه خدمات در اسرع وقت، مراجعه کارشناسان به محل مورد نظر مشتری و حمل رایگان از دیگر مزایای سایت خریدارِ محسوب می‌شوند.

تفاوت پرینتر استوک با پرینتر دست دوم

با مطالعه قسمت قبل، شاید این پرسش برایتان مطرح شده باشد که آیا پرینتر استوک، همان پرینتر دست دوم است؟ جواب این سؤال، خیر است. در بسیاری از کشورهای دنیا، واژه استوک به کالایی اطلاق می‌شود که توسط مشتری خریداری شده، اما مورد استفاده قرار نگرفته است. چنین محصولاتی، کاملاً نو هستند؛ اما به علت خروج از فروشگاه، آسیب دیدن بسته‌بندی و مواردی از این قبیل با قیمتی ارزان‌تر از دستگاه نو به فروش می‌رسند؛ در حالی که دستگاه دست دوم، مدتی کار کرده است.

عوامل تعیین‌کننده قیمت پرینتر دست دوم

در ادامه مطالب بخش پیشین، باید اضافه کرد که همه دستگاه‌های دست دوم، انواع مختلفی دارند؛ پرینتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو یکی از مسائل مورد توجه هر خریدار پرینتر دست دوم، تعیین قیمت کالا بر حسب ویژگی‌های آن است.

در اینجا به برخی از عوامل موثر بر قیمت پرینتر دست دوم اشاره می‌کنیم:

  • برند محصول و محل ساخت آن
  • نوع پرینتر
  • نوع کارتریج پرینتر و کیفیت آن
  • کیفیت درایور و سایر قطعات داخلی
  • کیفیت ساخت و میزان استحکام بدنه پرینتر
  • مدت زمان کارکرد پرینتر یا تعداد چاپ‌های انجام شده توسط آن
  • سرعت پرینتر
  • وجود قطعات خراب یا تعویض شده
  • قابلیت‌هایی مثل امکان چاپ رنگی، اسکن، کپی، چندکاره بودن و …

سوای از موارد بیان شده در بالا، به عنوان مثال قیمت فروش پرینتر خراب، با دستگاه مشابهی که کاملاً سالم است، فرق دارد؛ همچنین قیمت پرینتری که هنوز مدت زمان ضمانت آن سپری نشده، با پرینتر سالمی که به مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار گرفته، متفاوت است.

انواع پرینتر دست دوم

به منظور تکمیل مبحث خریدار انواع پرینتر دست دوم، قصد داریم، ارقام اصلی دستگاه مذکور را معرفی کنیم؛ زیرا در میان همه موارد ذکر شده در بخش قبل، نوع پرینتر، فاکتور بسیار مهمی در تعیین قیمت آن به شمار می‌رود.

خریدار پرینتر دست دوم به خوبی می‌داند که هر کدام از این دستگاه‌ها (که نامشان در ادامه می‌آید)، به نوبه خود انواع مختلفی داشته، از نظر قدرت کارتریج، سرعت، ابعاد، طرح ظاهری، امکاناتی مثل قابلیت چاپ عکس و مواردی از این قبیل، همچنین میزان سالم یا خراب بودن با هم فرق دارند.

رایج‌ترین و مهم‌ترین پرینترهای موجود در بازار در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • پرینتر لیزری (تک کاره یا سه کاره)
  • پرینتر سوزنی
  • پرینتر جوهرافشان (4 یا 6 رنگ)
  • پرینتر حرارتی
  • پرینتر ضربه‌ای
  • پرینتر چندمنظوره
  • پرینتر عکاسی
  • پرینتر سه‌بعدی
  • پرینتر لیبل
  • پرینتر صنعتی

چگونه پرینتر کارکرده را از پرینتر نو تشخیص دهیم؟

یکی دیگر از پرسش‌های احتمالی این است که خریدار پرینتر استوک، چگونه آن را از دستگاه کارکرده یا دست دوم تشخیص می‌دهد؟ یک پاسخ صریح برای این سؤال وجود دارد و آن بررسی تعداد صفحات چاپ شده توسط پرینتر است؛ البته معمولاً در شرایط فعالیت تجاری حرفه‌ای، خریدار پرینتر دست دوم، علاوه بر توجه به زمان و میزان کار کردن دستگاه، مشخصات ظاهری و سلامت قطعات داخلی پرینتر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

سوالات متداول پیرامون خریدار پرینتر دست دوم

آیا سایت خریدارِ، فقط خریدار دستگاه پرینتر استوک یا پرینتر دست دوم در حد نو است؟

خیر. مجموعه خریدارِ، علاوه بر اینها، خریدار پرینتر سوخته، خراب و حتی ضایعات به جا مانده از آنهاست.

چگونه قبل از مراجعه به خریدار پرینتر خراب، قیمت دستگاه را به دست آوریم؟

درخواست خود را در سایت خریدارِ ثبت کنید. کارشناسان به محل شما مراجعه نموده، پرینتر را بررسی و قیمت‌گذاری می‌کنند.

مجموعه خریدارِ در کدام منطقه تهران فعالیت می‌کند؟

دفتر اصلی شرکت در اتوبان آزادگان واقع شده، اما خدمات خود را بدون محدودیت در کلیه مناطق ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 vote)
Call Now Buttonتماس فوری با ما